Ajankohtaista tietoa 19.3.2020

Ajankohtaista tietoa 19.3.2020

Tervehdys kaikki Bussi-Mannisen asiakkaat!

Viimeiset pari viikkoa ovat olleet yrityksessämme suoraan sanottuna uskomattomia. Muutamassa päivässä jouduimme perumaan tai siirtämään noin 600 hengen matkat keväältä, osan matkoista jopa alle vuorokautta ennen suunniteltua matkalle lähtöä. Myös tilausajot peruuntuivat pitkälle loppukevääseen asti lähes samanaikaisesti.

Lue lisää!

Tervehdys kaikki Bussi-Mannisen asiakkaat!

Viimeiset pari viikkoa ovat olleet yrityksessämme suoraan sanottuna uskomattomia. Muutamassa päivässä jouduimme perumaan tai siirtämään noin 600 hengen matkat keväältä, osan matkoista jopa alle vuorokautta ennen suunniteltua matkalle lähtöä. Myös tilausajot peruuntuivat pitkälle loppukevääseen asti lähes samanaikaisesti. Toimistomme väellä on ollut suuri urakka samanaikaisesti tavoitella kaikki matkoille lähtijät, vastailla huolestuneiden asiakkaiden kysymyksiin ja olla yhteyksissä siirrettävien ja peruutettavien matkojen palveluntarjoajiin (hotellit, ravintolat, teatterit ym.). Pahoittelumme, jos et ole heti saanut yhteyttä toimistoomme tai emme ole heti osanneet vastata kysymykseesi. Hankaluutena tilanteessa on ollut osittain viranomaispäätösten epäselvyys ja viipyminen, jolloin emme ole voineet tehdä heti päätöksiä myöskään matkojemme kohtalosta. Matkoista olimme ehtineet maksaa eteenpäin hotelleille ja muille palveluntarjoajille huomattavia summia ja näiden suoritusten kohtalon neuvottelut ovat myös vieneet aikaamme.

Nyt tilanne toimistollamme alkaa pikkuhiljaa rauhoittumaan. Olemme saaneet selvitettyä lähes kaikkien palautukseen oikeutettujen asiakkaidemme kanssa heidän meille maksamien suoritusten palauttamiskäytännöt; haluaako asiakas siirtää suorituksensa johonkin toiseen matkaan, vaihtaa suorituksensa lahjakortiksi ja käyttää sen myöhemmin vai haluaako suorituksensa kokonaan takaisin. Uskomme, että ymmärrätte satojen asiakkaiden asioiden hoitamisen, tilinumeroiden keräämisen ja naputtelun järjestelmiin ym. vievän paljon aikaa. Lain mukaan kuluttajien palautukset on hoidettava 14 vuorokauden kuluessa matkan peruutuksesta ja tämän uskomme pystyvämme kyllä toteuttamaan. Eli ensimmäisiä suorituksia pyrimme saamaan liikkeelle ensi viikolla. Toivomme teiltä malttia ja sitä, että suoritusten perään ei ihan lähipäivinä soiteltaisi, jotta pystymme käyttämään työaikamme tehokkaasti.

Tämän poikkeuksellisen tilanteen aikana on ollut ilo huomata asiakkaidemme ymmärrys ja usko tulevaan. Kiitos siitä teille! Moni on siirtänyt kevään matkansa kesälle tai syksylle. Uskomme, että kun tästä tilanteesta päästään yli, matkojen kysyntä taas kasvaa ja toivottavasti jossain vaiheessa pääsemme takaisin ennen koronaepidemiaa olleeseen hyvään tilanteeseen. Nyt meistä suurella osalla on harrastusten ja muiden tilaisuuksien ollessa tauolla aikaa haaveilla tulevaisuuden matkoista. Tilatkaa vaikka uusi kesän ja syksyn matkaesitteemme postissa kotiin tai tutustukaa siihen nettisivullamme. Voitte myös huoletta jo varata matkojamme kesälle ja syksylle, laskutamme varaukset vasta sitten kun näyttää siltä, että matkoja voidaan taas turvallisesti toteuttaa. Muutenkin voitte luottaa toimintaamme; toimimme taloudellisesti vastuullisesti ja olemme mm. asettaneet Kilpailu- ja kuluttajavirastoon Matkapakettilain mukaisen vakuuden matkustajien suoritusten suojaksi. Katsomme luottavaisin mielin tulevaisuuteen!

Lopuksi vielä haluamme julkisesti kiittää koko henkilökuntaamme uurastuksesta ja joustavuudesta tässä todella yllättävällä nopeudella ja voimakkuudella tulleessa poikkeustilanteessa!

Ruovedellä 19.3.2020

Anssi ja Kari Manninen